miercuri, 11 martie 2009

Cronica unei relatii neprincipiale... Chris Cornell si Dan Bursuc


Aseara liniste si pace… Liverpool a maturat pe jos cu Real Madrid, iar peste gard de proteveu a fost „Ordinary Decent Criminal” cu Kevin Spacey si Colin Farrell. Am facut douazeci de kilometri de bicicleta, am baut lapte si am mancat fursecuri, am ras, am stat in cap si tocmai cand ma pregateam sa inchei ziua pe cai mari, ma pune dracu’ sa ma balangan pe unul dintre posturile alea muzicoase pe care ni le trimite iupisiu’ pe cablu… si ce vad?... Pe unu’ tras la fata ca un vegetarian, ca un veganist chiar, imbracat intr-o camasa de musama si care canta aaa… ceva… cu un distorsion-echo effect pe voce… cam cum canta Akon si cu negrul ala’lalt… cum ma-sa ii spune… Kayne West. Tocmai cand ma pregateam sa schimb canalul, pentru ca eram „en pasant”, mi s-a zbatul ochiul drept… „Sa-innebunesc, daca asta nu e Chris Cornell… Da’ ce spanac cauta in melodia asta de cacat? Hohohooo… uite-l si pe grasu’ ala de Timbaland! Sa-mi bag mana-n ochi, intors lumea cu curu-n sus!” Asa ca am stat pana la sfarsit, sa vad pana unde se poate ajunge cu mistocareala. Si am vazut ca se poate ajunge departe… foarte departe… Melodia se cheama „Part of Me” si este incredibil de slaba… proasta chiar. Atat de proasta, ca pana si Rhiana sau pisicuta aia de la Pussycats i-ar fi spus umflatului sa-si dea cu praf de mers, ca ele nu canta asemenea cacaturi… Pana si prapaditii aia de la One Republic l-ar fi refuzat pe motiv de incompatibilitate intelectuala… adica i-ar fi spus ca nu-s atat de prosti sa cante porcaria aia… Justin Timberlake nici n-ar fi raspuns la telefonul grasului, avertizat probabil de Rhiana, cu care umbla zvonul ca si-o trage, ca i se pregateste o gluma proasta din partea porconelui… Dar iata cum, uneori, ceva ce poate fi catalogat „rahat cu perje” de Rhiana, ajunge sa fie inghitit pe nemestecate de Chris Cornell… pentru ca altfel nu-mi imaginez cum a fost posibila o astfel de colaborare intre el si acest Dan Bursuc al muzicii de peste ocean, Timbaland. Ce „Soundgarden”, ce „Temple of the Dog”, ce „Audioslave”…? A inteles pana si un monument al muzicii precum Chris Cornell ceea ce au inteles de mult alde Rob Thomas, Bon Jovi, Nickelback si alti fruntasi ai „manelei rock”… „banii face lumea sa se-nvarta”, iar burta goala ghiortaie la fel, chiar si atunci cand iesti vegetarian, veganist sau mai stiu eu ce alta specie de erbivor… Am inchis tembelizorul si m-am dus sa ma culc chinuit de o dilema… De ce toti alde „fosta-i lele trandafir” care vor si ei sa aiba parai si femei o „ard” prin interviuri la stilul „… de mult visam la un proiect hip-hop…”, asa cum si cum Chris Martin si-a justificat porcaria aia de „Homecoming” (Damon Albarn si Gorillaz sunt o exceptie… astia chiar sunau bine…). Am inteles in schimb ce a vrut sa spuna Tom Morello cand, intrebat de ce s-a destramat Audioslave, a raspuns scurt „… viziuni muzicale diferite”. Pana sa vad clipul lui Cornell eram convis ca Zack de la Rocha este de vina pentru acele „viziuni muzicale diferite”… Acum stiu insa cu certitudine ca, intr-adevar, viziunile lor incepusera sa se diferentieze mult… mult de tot…

Niciun comentariu: